15 Ağustos 2014 Cuma

Nanay Rihannam Nanay







Sevgili okur,
Son bilmem kaç yılın en  sıcak yazından bir kez daha merhaba..
Hiiiç anlamadığım birşey..
Her sene yüzyılın en kavurucu yazı.
Yanıyoruz. O ayrı...
Ama neye , kime ?
Geçene, gidene yanmanın yanında , böylesi yanmışsın çok mu?

...

Bir başka yanma hikayesi...
Nedir derseniz ,  .ok yemenin arapçası ..
Zarafetin türkçesi
Hepsi burada..
Gel sevgili okur gel !
...

Where have you been all my life ?

Elbet  nadide bir şarkısı Rihanna bacının .
Lakin dikkatimi çekti. Ne zaman bu şarkı bir yerlerde çalmaya başlasa , hemen etrafta gözler süzülüveriyor esas oğlan , esas kız adayına doğru.
Oysa hepi topu ne diyor ?

'' Bütün hayatım boyunca neredeydin ? ''

Biraz daha genişletirsek  ''Ne fışkı yiyordun habu gadar  zaman ? (Bkz. İngilizce - Giresunca sözlük)

Seni arıyordum falan da diyor  devamında  şarkının , tamam kabul.
Lakin benim , çorap teki aradığım kadar da arıyor muydun Rihannacan ? Meçhul..
İşte orada ortalara atılıp  , çaldırasım geliyor Müzeyyen Senar'dan ...

  '' Bir bahar akşamı rastladım size
   Sevinçli bir telaş içindeydiniz.
   Derinden bakınca gözlerinize , neden başınızı öne eğdiniz ?
   İçimde uyanan eski bir arzu.
   Dedi ki yıllarca aradığın bu .
   Şimdi soruyorum büküp boynumu.
   Daha önceleri nerelerdeydiniz ?  ''

Ah dilimin güzelliği..

Hepten kaçırdığına mı yanar da söylersin, onsuz bir saati bile niye geçirdiğine mi yanar da söylersin bilmem ; amaaaa ...

''Daha önceleri nerelerdeydiniz ? ''

...

İşte lafı uzatmaya hiç gereğin olmadığı bir türkü daha..

'' Gün gördüm , günler gördüm. Seni gördüm,  şad oldum . ''  *
Şunu duydun mu birinden , sevdaluk kariyerinde ceo olmuşsun.


'' Sen bana yar olmazsın .Gözüme gülme bari . '' *2
Bunu duydun mu birinden, paraydın pul olmuşsun.

Nanay gülüm nanay
Top kahkülüm nanay !..

Nanaay nanay
Kibar yarim nanay nanay...

...

Bitti..
Kaset bitti..:)

Haydi iyi geceler
Serin uykular
Türkülü yarınlar
Yanmalı yanmasız sabahlar


...

* Altın Hızma Mülayim / Kerkük türküsü
*2 Bahçada Yeşil Çınar / Ege türküsü
Fotoğraf : Ara Güler  (içimden geldi)
...

Bu yazıyı yazarken ne dinledim ?


                                       









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder