22 Ağustos 2015 Cumartesi

Kaşk! Bu değil


Yapma güzel.
Sen 
İnsanı güldürürsün 
Sen...

...

Sevgili okur kendinden müzikli bir yazı vaad ediyorum anlaşıldığı üzere..
Bir Kaş yazısı okuyacaksınız birazdan; başlığı,  yazı vücuda gelmeden belli olan.
Siz, insanıııııı öldürürsünüz siz...

...

İlk kez sanırım nasıl anlatsam bilmiyorum gittiğim bir yeri.
Meyhane meyhane mi anlatsam , kıyı kıyı mı anlatsam?
Şunu şurda yiyin, burdan denize girin, falanca yerden denize hoplamamışsanız Kaş'a geldik saymayıncı didaktik bloglardan değiliz  malumunuz.
Elbet bir iki tavsiyem olabilir tabii.
Ama onun ötesinde Kaş'ta şanslı olunabileceğine inanmaktayım.
Misal, biz uçak biletlerini aldığımızda ayağımızın tozuyla Birsen Tezer dinleyeceğimizi bilmiyorduk Echo'da. Oysa nerede kalacağından önemli, sen oradayken Echo'da kimin çıkacağı. 
Öperim otellerin yıldızlarını.. Yıldızlar gökyüzünde.. 
Buldun mu sana en uygun bileti, denk getiriyorsan Birsen Tezer'e, Jehan Barbur'a, ne bileyim Özge Fışkın'a.. Ne mutlu..Tamamen senin  kabiliyetine kalmış..
...

Biz iki senedir aynı pansiyonda kalmaktayız  Çukurbağ yarımadasında. Yarımada kısmında kalmayı özellikle seviyoruz. Kaş merkezden yarımadaya ilk saptığınızda bir sağınızda bir solunuzda kalmıyor mu deniz,  mavi eteğini  bir o tarafa bir bu tarafa sallıyor ah canım  kadınım Kaş.
Hamarat Pansiyon yıldızlarını gökyüzüne asmış olanlardan. Karşısında bir bank var, ruhunuz bedenden oynar. Kaş'ta şans demişken tam da bunu kast ediyorum.  Bankta otururken gece sonunda elektrikler kesilip de yalnız yıldızlar ve gemilerin ışıklarıyla aydınlandık ilk gecemizde. Adını bu yıl öğrendiğimiz bir koya bakmakta pansiyonumuz. Geçen sene akşamüstü varmıştık Kaş'a. Dedik şu görünen koyda bir yüzüp, akşama öyle devam edelim. Arabayı döndürememiştik, öylesine kötü bir yolu vardı. Bu yıl bir plaj kaplamış koyu, insanlar akın akın buraya gidiyor. Kıpırtısız, sakin ve temiz bir deniz arayanlara tavsiyedir Hidayet Koyu. Gezi blogları marifetiyle epey meşhur olmuş bizim gece manzarası koy bu yıl. 
Ben de benden hiç beklenmeyecek bir biçimde birkaç sabah erkenden denize gittim Hidayet koyuna. 
Bir sabah hele 8'de buluştum suyla. Eriyorum kendi hidayetime (bana kaldıydı) :D 

Gözünü sevdiğimin Kaş'ı  diyorum....

'' Gözlerin sabahın sekizinde bana açık.
Ne günah işlediysek yarı yarıya.''  *1 

...

Kaş, Antalya'nın hürriyetli ve başına buyruk çocuğu.
Hiç kimselere benzemiyor. 
Büyükler bir meraklıdır ya hava durumuna, sorduklarında ''Esiyor''  diyorum. Sahi esiyor, bunaltmıyor hiç. Bunu söylerken koruyor muyum Kaş'ı, bir ilişki mi kuruyorum aramızda, sanmıyorum. Düpedüz esiyor işte.
Şikayet edemiyorum Kaş'tan.
...

Biz 7 kişilik bir ekibiz. Banu, Kerem ve Bulut tatlıları da katılınca iyice güzelleşiyoruz. 
Kıyı kıyı gidelim istiyorum şimdi. Meşhur Kaputaş Plajı'ndan başlayalım hatta. Kaş ile Kalkan arasında olan turkuvaz rengi bu plaja gidiverelim. Yukarıdan aşağıya inmesi zor görünüveriyor. Yılmayınız. 
Kağanka'nın deyimiyle sanki prilin içinde yüzüyor gibiyiz. Birisi de rakı içinde yüzmeye benzetmiş. Hah, tam da o.  Öyle bir renk...
Nazım'ın ''en güzel deniz'' tanımındaki deniz bu olsa gerek, ''Henüz gidilmemiş olanı'' mıdır sizin için,  orasını bilmeyiz :)
Bu plajı Kaş Belediyesi işletmekte. Kalabalık bir ekipseniz, şezlong yakalayabilmek için erken gitmekte fayda var. Plajın anneanne limonatası, tostu vs.si  tedarik edebileceğiniz bir de güzel kafesi mevcut. Biz Kaputaş'ın epey dalgacı bir gününe denk geldik. Esprisiz de güzeldir herhalde..
Zaten onu her haliyle severiz. Zira  Happy'miz çocuklar gibi şendik Kaputaş'ta...
                             
...

Şu an Fikret Kızılok dinliyorum da bir yandan, bangır bangır Kızılok çalması gereken bir plaj biliyorum. Akşamüstü çaldırdım da burda  hatta :) Adından sebep midir, sade bundan olduğunu sanmam bu yakınlığın Derya Beach'le. Sanırsın 1970'ler Türkiyesi.. Daha okur yazar bir plaj. Oturduğun yerden Limanağzı mevkiini de Meis'ten gelen arkadaşını da görebiliyorsun.. Kağanka bir Meis'e kadar gidivermişti, Erim bir de bakmış ki Kağanka geliyor yali yali :) Günbatımları için de önerebilirim Derya'yı. 
Derya'da deniz de bir başka alem. Bir soğuk bir sıcak.. Deryalar hep mi böyledir? :I



                                       


Derya Beach Küçük Çakıl'da. Bu bölge konaklama için de birçok seçeneğe sahip. Tercih edilen bir bölge de aynı zamanda. Bana epey ruhsuz geliyorlar ama. Bunda havuzlu otellerin varlığının da payı büyük. Kaş'ta havuzu tercih edenler herhalde çocuklu ailelerdir diyor, aksini düşünemiyorum. 

Deniz için şehiriçinden yürüyerek varabileceğiniz bir diğer seçenek de Büyük Çakıl Plajı. Sanırım burada iki işletme mevcut. Biz iki yıldır Ada Beach'i tercih ediyoruz. Burada konaklama imkanı da mevcut. Ne az ne çok , kendi halinde işletmeler. Çakır gözlü, epey komik bir teyze işletmecilerden biri. Gözleme yapıyor, ayran yapıyor, muhabbetinizi alıyor. Havlumu unutmuştum, telefon ettim. Almaya gittiğimde  ''Yavrum sen aradın aldın. Yoksa biz bunları paspas yapıyo'z  hee ''  deyiverdi. Sağolsun bir de yıkamış havlumu.
Biz Erim'le havlunun peşine düşmüşken ekip ertesi gün için tekne turu ayarlıyor. 

...

Otelimizden alıyor bizi Xanthos Tur otobüsü ve Üçağız' a götürüyor. Yol boyu sanki orta 2.sınıf coğrafya kitabı sayfalarını çeviriyorsunuz. Ne varsa Akdeniz bölgesine dair seralar, makiler hepsi mevcut. Üçağız'dan teknemiz kalkıyor. Özellikle batık şehir Kekova etkileyici. Burada yüzmek yasak, lakin teknenin durduğu bütün koylarda yüzmek mümkün.


 

Henüz geleli birkaç gün oldu Kaş'a. Bizde durumlar şöyle Tuğba ile Erim Kaş'tan zaten  eminler. Dilay'ın Kaş' a ilk gelişi ''Bu Kaş'la işimiz var haa..'' deyip duruyor. Cem ''Kaşeee'' diye bir türkü tutturmuş halde.. Kağanka ''Ben Kaş'ı sevdim haa..Daha bi yerini de görmedim tam. '' demekte. Beni de Tuğba ile Erim'in yanına yazın.. Biraz da Dilay'ın.  

...


Bu  seneki Kaş'ın en tatlı tarafı belki de geçen sene gitmediğimiz Limanağzı tarafına gitmek. Buraya limandan kalkan taka dolmuşlarla gidiyorsunuz. Kara bağlantısı yok. Bildiğiniz bata çıka gidiyorsunuz. Karadenizliyiz falan ama inanın sökmüyor. Kireç gibi iniyoruz takadan. Biraz da bilgi verelim.Gidiş-dönüş 15 lira bir ücreti var taka dolmuşların ve son dönüş 19.00 civarları. 4-5 adet plaj mevcut Limanağzı'nda. Takalara binerken size hangi plajlarda yer olduğu bilgisi veriliyor. Gerçi biz yanlış bilgilendirildik. Neyse dedik geçiveririz yana. Meğer öyle olmuyormuş. Dağları, kayaları aşıyorsun. Yandan geçiş yok. Survivor izlemeyen, ayrıca bu programa da  mok atan biri  olarak dedim ki ''Şurdan bi geçeyim yan plaja, bütün yarışmacılara sms atacağım.'' 
Dağ tepe aşıyorsunuz ama ödül büyük. Carettalarla miss gibi bir denizde yüzüyorsunuz. Derya'ya 70'ler sonu dedik. Hadi burası da 12 Eylül'ü görmüş olsun. Görmese iyi ya,  80'ler başı..

Biz Delos Beach'i çok sevdik. Burası ayrıca konaklayabileceğiniz de bir yer. 
Seneye programa aldık. 
                             

...

Gelelim meyhanelere...
Önereceğimiz meyhanelerin hepsi hemen hemen yanyanalar. Nereid Meyhanesi, Ruhi Bey Meyhanesi, Turkuaz Meyhane, Tzatziki Meyhanesi'ne gittik. Turkuaz dışında hepsini tavsiye edebiliriz.Bunun sebebi de meze  çeşitsizliği ve mevcut mezelerin egeli olmayışıydı.
Tzatziki Meyhanesinde meze seçerken lisede dönem ödevi seçer gibi bir titizlik takınmanız bekleniyor, bilginize :) Buranın  topiği şahaneydi. Nereid Meyhanesi'nde sütte dil balığın tek geçeriz. Gerisini siz seçin, biz uyarız. :)
Son gecemizde de artık bir değişiklik olsun diyerek Sumanu Şarapevi'ne gittik. Makarnalar ev yapımıydı.Toprak kaplarda içeceğiniz nar şarabının da bir tadına bakın deriz. 
Amaaaa :)
 
             
                         

Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam
Ben helali haramı karıştırmam 
Seninle içilen şarap helaldir
Sensiz içtiğimiz su bile haram

yine söyleyiverdik Hayyam'dan.
Yoksa masanın neşesine zarar..

Biz artık Kaş sonrasına bakalım sevgili okur.
Kaş'tayken Kaş'a çare var.

Andır galsın gerisi.
Kaş, hep kendini hatırlatır.


...







...

*1 Cemal Süreya 
 Not: Cansın ve Gülistan'a gelsin biraz da bu yazımız. Birlikte geçsin yine yazımız.  :) Ve  yol arkadaşlığımızın ömrüne... 

...
 Bu yazıyı yazarken ne dinledim?
                                          
                                          

4 yorum:

  1. amanin ne güzel, ne canlı, ne sahici yazı,
    hemen Kaş'a gidesim geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy benim canım abicüüüüü'm nasıl da mutlu eder böyle.. Hep ve hep. :)

      Sil
  2. Üçağız da karetta karettalar la yüzmeniz gerekirdi. (:
    Ya Akvaryum Koyu???

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ali Çalışkan her sene bi şeyleri eksik bırakıyoruz ki seneye kalsın :)
    Kaş aşkınaaaa !!! :)

    YanıtlaSil