20 Mart 2012 Salı

Ne zannederdim ?

Sevgili okur birazcık gülelim hadi!..

Ben de bir zamanlar miniciktim.
Geçen gün birdenbire çıkıverdi. Kayıt altına aldım. Biraz da zihnimi zorladım ve işte karşınızda ''Ne zannederdim? '' listem :)

-Oyuncak bebeklerin saçlarını kesersek uzar zannederdim.

-''Paha biçilemez'' i  ,  ''pahap içilemez'' zannederdim. (Biz niye içmemiştik hem..) (Parantez 2: ''dile kolay'' da aynı kategoride. ''dilek olay'' zannederdim.

-Levent Yüksel'in bir şarkısı vardı. ''Sustu haykıran şehir son kuşlar havalandı.'' diyormuş şarkıda. Ben onu ''dolmuşlar havalandı'' zannederdim. Sonra zanneden bir ben değilmişim ilkokulda olmama rağmen anımsıyorum, bir gazetenin haftasonu ekinde yazmıştı ''dolmuşlar havalanmadı.''
(''Kendimi yalnız hissetmediğim anlar'' listesi yaparsam bu hikayeyi büyük puntolarla yazmalı ..)

-İlkokula başlayacağım zamanlardı, devletin okulunu paralı zannederdim.

-Televizyonu paralı izliyoruz zannederdim.  (O zaman kablolu tvler, dijital platformlar yoktu)

-Zeytinyağlı yemek çeşitlerini pişmiyor zannederdim.

-Biz çocukken TRT'deki kimi programlarda sadece şarkıcı olurdu ekranda da, saz heyetini şarkıcının hemen arkadasındaki perdenin arkasında çalıyor zannederdim. (bkz. Playback açılımı)

- Bir devlet dairesinin binasının dışında kocaman İZİNDEYİZ yazıyordu da Atatürk resmiyle beraber, o devlet dairesindekiler çalışmıyorlar, izindeler zannederdim.

-Benim kardeşim canım da, eskiden kasetten kasede çekim yapardık ya, bir kaset dolunca diğer kaset boşalıyor zannedermiş..

Bu listenin içinde yakında ne olduğunu öğrendiklerim var. Hangisi olduğunu söyleyemem ''edebiyat tarihçisi bulsun''.

Unutmadan ,
- Ülkemdeki herkesin hürriyet için, aydınlık için sevdalı olduğunu zannederdim.

Üç nokta
 ...

 Bu yazıyı yazarken ne dinledim?



-

2 yorum:

  1. Ben de ilkokul 1. sınıfta kışın her akşam daha geç çıkıyoruz ve hava bu yüzden kararmış oluyor zannederdim. ;)

    YanıtlaSil
  2. Muharcı'm bu çok hoşuma gitti.. Harika!..Hemen kaydediyorum.
    Dün de twitterda okudum Levent Üzümcü'nün 4,5 yaşındaki oğlu sormuş: Baba kaç tane dün var?

    YanıtlaSil